externe

X (Twitter) da in judecata un ONG de monitorizare a presei pentru defaimare

Compania de socializare X, detinuta de Elon Musk, a dat in judecata luni grupul de supraveghere media Media Matters, sustinand ca organizatia a defaimat platforma, relateaza Deutsche Welle.

Media Matters publicase un studiu in care sustinea ca reclame pentru marci importante au aparut alaturi de postari neonaziste si nationaliste.

X a declarat ca studiul urmarea sa „alunge agentii de publicitate de pe platforma si sa distruga X Corp”.

IBM, NBC Universal si compania mama a acesteia, Comcast, au anuntat saptamana trecuta ca au incetat sa-si mai faca publicitate pe X dupa publicarea studiului Media Matters.

Acesta a fost un nou esec pentru X, care isi obtine majoritatea veniturilor din reclame.

Platforma, cunoscuta anterior sub numele de Twitter, sustine ca Media Matters a prezentat in mod eronat experienta pe X, cu intentia de a face rau.

Procesul, intentat la un tribunal districtual din Texas, sustine ca Media Matters a „manipulat” X prin utilizarea unor conturi ale marilor branduri sau ale unor utilizatori cunoscuti ca producand continut marginal si „a recurs la derularea si reimprospatarea la nesfarsit” a feed-ului pana cand a gasit reclame langa postarile extremiste.

Media Matters, o organizatie non-profit cu sediul la Washington DC, a calificat procesul drept „frivol”.

Presedintele organizatiei nonprofit, Angelo Carusone, a declarat ca procesul a fost „menit sa ii intimideze pe criticii lui X pentru a-i face sa taca” si ca asteapta cu nerabdare sa castige procesul.

X a declarat in proces ca reclamele pentru IBM, Comcast si Oracle au aparut alaturi de continut de ura doar pentru un singur vizitator, despre care platforma de socializare a sustinut ca era Media Matters.

Studiul Media Matters a aratat ca reclame de la Apple si Oracle au fost plasate alaturi de materiale antisemite pe X. De asemenea, Media Matters a spus ca a gasit reclame de la Amazon, NBA Mexico, NBCUniversal si altii alaturi de hashtag-uri nationaliste.

De cand Musk a cumparat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari in octombrie 2022, mai multi agenti de publicitate au parasit platforma din cauza postarilor controversate si a concedierilor lui Musk.

Veniturile din publicitate pentru X au scazut cu cel putin 55% de la an la an de la preluarea de catre Musk, a relatat Reuters.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Donald Trump a blocat, la instigarea lui Elon Musk, planul bipartizan care ar fi evitat o inchidere a guvernului. Masura ii va costa miliarde de dolari pe contribuabilii americani

Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…

o lună ago

Vladimir Putin va tine joi marea conferinta de presa anuala, dupa care va raspunde la intrebarile „cetatenilor rusi”

Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…

o lună ago

O femeie din Cluj a distrus patru masini dupa ce s-a urcat la volan cu o alcoolemie de peste 1 la mie

Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…

o lună ago

Dinga Dinga, o boala misterioasa, care ii face pe pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste rapid in Africa – VIDEO

O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…

o lună ago

Tanar din Timisoara, internat la Psihiatrie dupa ce a lovit-o pe bunica prietenei sale cu un crucifix in fata, sustinand ca il vede pe „Dracul”

Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…

o lună ago