Waymo, companie sora a lui Google, pune robotaxiurile la dispozitia tuturor in San Francisco, dupa ce a renuntat la lista de asteptare
Waymo LLC, care apartine Alphabet Inc. (din portofiul careia face parte fi Google) a anuntat miercuri ca serviciul sau de taxiuri fara sofer este disponibil pentru oricine din San Francisco care a descarcat aplicatia, relateaza publicatia americana SiliconAngle.
Compania opereaza in oras din 2009. Aceasta a introdus masini complet autonome in 2022, dar persoanele care doreau sa experimenteze calatoria cu un robotaxi au fost puse pe o lista de asteptare, de ordinul saptamanilor sau chiar a lunilor pentru o cursa. De asemenea, li s-a cerut sa semneze acorduri de confidentialitate, ceea ce face ca experienta sa para oarecum laborioasa.
Cu toate acestea, aproximativ 300.000 de persoane din San Francisco au devenit pana acum pasageri ai unui taxi autonom Waymo. Masinile au parcurs impreuna aproximativ 3,8 milioane de kilometri intr-o flota care numara in prezent 300, fata de 250 la inceputul anului. Singurul alt oras in care functioneaza masinile fara sofer ale Waymo este Phoenix, Arizona.
āAproximativ 30% din cursele Waymo in San Francisco sunt catre firme localeā, a explicat Waymo pe site-ul sau.
āAm oferit mii de curse catre si de la restaurante individuale, localuri de muzica live, baruri, cafenele, saloane de inghetata, parcuri si muzee, stimuland economia locala. Intr-un sondaj recent, peste jumatate dintre calatorii nostri au declarat ca au folosit Waymo in ultimele doua luni pentru a ajunge la sau de la programarile medicaleā, potrivit comunicatului.
Viitorul apropiat pare luminos pentru Waymo, care afirma ca āistoricul sau de operatiuni sigure este de neegalatā.
Cu o medie de 50.000 de curse pe saptamana si o serie de lucrari de cercetare publicate cu privire la tehnologia si siguranta sa, Waymo afirma ca masinile sale fac din San Francisco un loc mai sigur pentru calatorii. āSoferul Waymo evita coliziunile de mare gravitate mai bine chiar decat cei mai atenti soferi umani, iar datele arata ca avem mai putine solicitari de despagubiri si raniri sau rapoarte ale politiei decat in cazul soferilor umaniā, a anuntat compania.