Tehnologia de transport mega-rapid hyperloop de 1.100 km/h a lui Elon Musk nu a devenit realitate. Dar companiile nu renunta

externe

hyperloop, transport megarapid

Hyperloop, un sistem de transport mega-rapid, imaginat in 2013 de fondatorul Tesla si SpaceX, Elon Musk, ar fi trebuit sa fie o realitate pana acum. Dar nu a fost chiar asa, relateaza CNBC.

Multi cred ca conceptul hyperloop va inlocui in cele din urma alte forme de transport, inclusiv avioanele, prin deplasarea oamenilor si a incarcaturii prin tuburi cu viteze de peste 1100 de km pe ora.

„Lucrez la asta de sapte ani, nu am face-o daca nu am crede in ea. Evident, acesta este un sistem complet nou si trebuie sa il dezvolti”, a declarat Gabriele Semino, lider de proiect la TUM Hyperloop, intr-un interviu acordat CNBC.

Mai multe companii s-au intrecut in a dezvolta propriile versiuni ale hyperloop-ului. TUM Hyperloop este creatia Universitatii Tehnice din Munchen. Compania construieste in prezent tehnologia.

In cadrul Salonului auto IAA de la Munchen, TUM Hyperloop a prezentat luna aceasta capsula in care vor calatori pasagerii. Compania a construit un tub cu o lungime de aproximativ 24 de metri. Desi aceasta este o distanta scurta, TUM Hyperloop incearca sa testeze functionarea sistemelor inainte de a continua sa construiasca un tub de transport mai lung.

Semino a declarat ca se asteapta ca tehnologia sa fie gata pana la sfarsitul acestui deceniu. Acest lucru ar insemna ca vom beneficia de trasee scurte, cu hyperloop-ul functionand la viteza maxima si transportand pasageri. Pana la sfarsitul deceniului urmator, tehnologia hyperloop va avea trasee mai lungi construite peste continente, a spus Semino.

Hyperloop Transportation Technologies (HTT) si Boring Company a lui Elon Musk exploreaza, de asemenea, aceasta tehnologie.

Tehnologia Hyperloop are sansa de a rezolva o multime de probleme. Ar fi un mod de transport ecologic si super-rapid. De asemenea, ar putea reduce nevoia de avioane sau de a conduce pe distante lungi in locuri precum SUA sau Europa continentala.

Semino a spus ca ar putea elimina povara de pe liniile de tren traditionale, care ar putea fi apoi folosite pentru transportul de marfuri.

„Aceasta nu este  o iluzie. Exista chiar acum o necesitate pentru o infrastructura noua si mai buna”, a declarat Semino.

El a spus ca, desi regiuni precum Orientul Mijlociu si China ar fi candidate pentru aceasta tehnologie, Europa va fi probabil printre primele regiuni care vor beneficia de aceasta tehnologie.

Comisia Europeana analizeaza in prezent stabilirea unui cadru legislativ pentru tehnologia Hyperloop.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: