Propaganda ratata. PSD a cheltuit 50 de milioane de euro in ultimii ani ca sa-l faca presedinte pe Ciolacu. Au obtinut locul 3
PSD a cheltuit, in total, peste 50 de milioane de euro pentru propaganda in presa si refuza in continuare sa prezinte detaliat catre ce televiziuni si site-uri s-au dus acesti bani. In urma acestei campanii desantate, candidatul partidului, Marcel Ciolacu, a reusit sa se claseze abia pe locul trei la alegerile prezidentiale, fiind cel mai mare esec al partidului de la infiintarea sa.
„PSD a platit cei mai multi bani pentru promovarea in presa si propaganda in ultimii cinci ani. A fost singurul partid care nu a oferit informatii despre site-urile cu care a incheiat contracte. Desi Marcel Ciolacu a sustinut in mai multe conferinte de presa ca este un adept al transparentei, a ascuns mereu destinatia banilor si a refuzat sa raspunda solicitarilor presei. A ignorat avertismentele organismelor internationale care au criticat secretomania contractelor”, subliniaza un articol scris de jurnalistul Cristian Andrei pentru snoop.ro.
Andrei a insistat, de-a lungul anilor, sa obtina rapsunsuri directe de la Marcel Ciolacu si de la liderii PSD in legatura cu destinatia exacta a sumelor alocate propagandei in presa, insa a primit doar promisiuni goale si dezinformari.
„Subiectul despre care va povestesc astazi este unul de suflet si scriu despre el de peste cinci ani. L-am purtat cu mine peste tot pe unde am fost: Europa Libera (unde l-am lansat), Libertatea, Hotnews sau Snoop. Si am putut face asta doar pentru ca redactiile au inteles importanta lui.
Multumesc tuturor celor care au inteles importanta lui. Sa nu credeti ca era un subiect cu trafic foarte mare, nici acum nu e vreun campion al traficului. Rar mai prind cate un share pentru el. Am fost batut la trafic, de multe ori, de orice stire banala.
Dar am crezut mereu ca nu asta e esenta. M-am luptat pentru el pentru ca oamenii sa perceapa toxicitatea relatiei partide – presa. Sa inteleaga ca banii publici nu sunt la discretia partidelor si cu ei se pot manipula/ascunde stirile relevante.
M-am dus la conferintele lui Marcel Ciolacu intre 2020 si 2024 si l-am intrebat mereu: la ce site-uri ajung banii publici platiti de PSD. Nu o data, ci de multe ori, am ajuns un fel de paria la acele conferinte. A fost, poate, incapatanarea mea sa nu renunt. Nu stiu. Dar am crezut ca asa e corect pentru ca vorbim de bani publici si sunt multi bani”, a explicat Andrei intr-o postare pe Facebook.
„Azi lumea vorbeste despre Calin Georgescu. E un subiect care arde, tine prima pagina. Dar nu vreau sa uitam ce am trait 5 ani de zile: cea mai urata perioada in relatia presa – partide. Stiri comandate, stiri ascunse, telefoane de la partide catre diferite redactii.
Iar relatia toxica nu s-a inchis. Ea continua cand eu scriu aceste randuri. In textul pe care l-am scris pentru Snoop.ro, o sa vedeti cum banii curg fara sa se opreasca. Si continua sa curga, fie ca ne pasa, fie ca nu ne pasa. Mi-as dori tare mult sa ne pese”, a adaugat Andrei.
El a adaugat ca „in spatele operatiunii PSD sta Bogdan Popescu”.
„Un personaj aproape necunoscut. O fantoma. Nu exista pe internet, nu exista decat foarte putine informatii in ceea ce-l priveste. In 2020, am scris despre el cand a adus consultanti americani pentru PSD. Bogdan Popescu este creierul strategiei PSD in relatia cu presa. El decide ce se comanda, bugetele, tot. Marcel Ciolacu i-a dat mana libera.
Marcel Ciolacu a platit, IN SECRET, 50 de milioane de euro pentru presa si propaganda in mandatul sau de presedinte PSD. Insist: TOTUL A FOST SECRET. Zero transparenta. Nimeni nu stie unde au ajuns banii, ce site-uri au incasat pentru stirile comandate de PSD”, a atentionat jurnalistul.
„Bogdan Popescu are cardul PSD pe mana, el controleaza unde se duc banii pentru promovarea lui Ciolacu si a PSD in mass-media. Toate postarile facute pe Facebook de Marcel Ciolacu sunt scrise de echipa lui. Cand apar multe postari scrise intr-o singura zi, politicienii din PSD nu au scris un rand, totul vine de la Popescu si ei doar posteaza pe Facebook. Nici macar nu li se cere parerea. Toate stirile pozitive din presa sunt tot opera lui Popescu si echipei lui”, a declarat un lider PSD sub protectia anonimatului.
In perioada 2020 – septembrie 2024, PSD-ul condus de Marcel Ciolacu a incasat peste 500 de milioane de lei (100 de milioane de euro) de la bugetul de stat sub forma de subventie.
2020 – 124.1 milioane de lei
2021 – 90.2 milioane de lei
2022 – 98.8 milioane de lei
2023 – 88.3 milioane de lei
2024 – 127 milioane de lei (ianuarie-noiembrie)
Banii alocati pentru presa si propaganda au reprezentat cea mai importanta cheltuiala anuala a PSD in fiecare an. Din suma cheltuita in fiecare an, ponderea pentru presa si propaganda a fost:
2021 – 71.21% – 39.6 milioane de lei
2022 – 58.54% – 54.8 milioane de lei
2023 – 67.87% – 57.2 milioane de lei
2024 – 65.5 milioane de lei (procentul se poate stabili la finalul anului, suma este aferenta intervalului ianuarie – septembrie).
„Ciolacu e istorie astazi dupa ce a ratat turul al doilea al alegerilor prezidentiale Ramane insa mostenirea. Mecanismul toxic ar trebui sa ne preocupe pe toti pentru a-l putea opri. Pentru ca el nu este istorie. Este prezent zi de zi. Stiu, o sa imi spuneti ca astazi este despre Calin Georgescu. Nu o sa va contrazic.
Mi-as dori totusi sa nu uitati ca partidele nu pot face orice cu banii vostri. Iar site-urile si televiziunile trebuie sa anunte cand un articol este platit sau o emisiune e cu factura.
Partidele aveau pe mana, in 2014, vreo 14 milioane de lei. Au ajuns astazi la 400 de milioane de lei doar din subventie. Cu rambursari dupa campanii pot depasi 600 de milioane de lei. Nu e prea mult?”, a concluzionat Cristian Andrei.