Categories: actualitate

Preturile pentru vacante in Antalya vor creste in 2023 cu 15-20%: „Rusii au venit in numar mai mare. Au fost 3 milioane de rusi, iar anul viitor asteptam cu 15-20% mai multi”

Romanii sunt asteptati in numar mare in Antalya si anul viitor, unde industria hoteliera are din abundenta ceea ce pare sa le placa cel mai mult turistilor din tara noastra – lux, servicii bune si hoteluri noi – la un pret mai mare decat in acest an, un impediment pe care il pot depasi insa daca apeleaza la early booking, informeaza Agerpres.

Numarul romanilor care au venit in Antalya in acest an a fost de 200.000-250.000, o afluenta substantiala, desi sezonul a inceput putin mai tarziu din cauza declansarii razboiului din Ucraina, a declarat pentru un grup de jurnalisti romani Mahir Ahmetoglu, proprietarul agentiei de incoming Summer Tour.

El afirma ca romanii au tot ce cauta in general in turism in regiunea Antalya. „Hoteluri frumoase, servicii bune, ospitalitate, activitati culturale, spatii destinate pentru copii, toata aceasta combinatie o poti gasi aici. Avem diferite categorii de hoteluri. Sunt destinatii pentru cupluri, pentru familii, pentru activitati sportive”, a afirmat Mahir Ahmetoglu.

El se asteapta anul viitor la o crestere de preturi de 15-20% la hotelurile din Antalya, din cauza unui cumul de factori.

„Este o inflatie mare, care nu va scadea usor, si bineinteles pretul energiei din cauza razboiului din Ucraina este de asemenea afectat. Iar asta afecteaza intreg sistemul de logistica”, a declarat el.

Totusi, a spus Ahmetoglu, „pretul si calitatea, daca le compari, Turcia este inca ieftina”. „Pretul va creste cu 15-20%, care este mai mic decat inflatia din Turcia, prognozata la 65% la sfarsitul anului”, a estimat el.

Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, a afirmat insa ca daca romanii apeleaza in aceasta perioada la early booking pentru a achizitiona sejururi in Antalya, „in mod normal media de discount e de 30%”, acoperind intregal, cel putin in teorie, cresterile de preturi prognozate.

Cu toate aceste cresteri de preturi, apreciaza Ahmetoglu, sistemul turismului de lux all-inclusive din Antalya functioneaza si va continua sa functioneze si pe viitor. „Compania noastra construieste un hotel, care va fi inaugurat anul viitor. Poate doua sau trei hoteluri vor fi deschise anul viitor, sistemul functioneaza. Iar aeroportul din Antalya va fi extins”, a afirmat el.

Antalya a avut de suferit in acest an pentru ca a pierdut un milion de turisti ucraineni din cauza razboiului dar, pe de alta parte, a crescut numarul turistilor rusi, din cauza impactului sanctiunilor europene impotriva Moscovei.

„Rusii au venit in numar mai mare. Au fost 3 milioane de rusi, iar anul viitor asteptam cu 15-20% mai multi”, a estimat el.

Veniti in numar mare in hotelurile din Antalya si din cauza lipsei alternativelor, rusii sunt prezenti aproape peste tot, desi in multe hoteluri principala afluenta de turisti se inregistreaza din Regatul Unit, Germania sau Polonia.

Romanii intra si ei in top cinci la unele hoteluri si piata este in crestere in tara noastra pentru acest tip de sejururi, dupa cum spun hotelierii locali, care se lauda ca au invatat cum sa satisfaca preferintele turistilor romani. Iar una dintre acestea este preferinta pentru hotelurile noi.

Rebranding de 30 de milioane de dolari

Unul dintre hotelurile care au investit semnificativ in renovare si rebranding, plasand in centru „conceptul de familie”, este Ela Excellence Resort Belek, care si-a redeschis portile in aprilie acest an.

Hotelul Ela Exellence are o suprafata totala de 110.000 de metri patrati (11 hectare), 650 de camere si un personal total de 1.250 de persoane. Dupa cum afirma directorul de vanzari Mustafa Lafci, hotelul avea la sfarsitul lunii octombrie un grad de ocupare de 90%, „ceea ce este bine pentru noi, pentru ca altfel ar fi dat impresia de aglomeratie”.

„Suntem cel mai bun hotel care ilustreaza conceptul de familie. Avem camere de familie, case cu piscina, diferite tipuri, au propriile bazine, propriile restaurante pentru mic dejun si cina, de asemenea si numeroase optiuni a la carte”, a declarat el grupului de jurnalisti romani cu prilejul unui info-trip in Antalya organizat de agentia de turism Paralela 45.

Dupa renovare, turistii pot gasi in hotel un restaurant deschis 24 de ore din 24 si au de ales intre optiuni a la carte de pe tot mapamondul, precum Japonia, Mexic, Italia, Grecia sau chiar un restaurant vegan.

Un loc important in conceptul hotelului il ocupa sectiunea dedicata copiilor, respectiv locul in care parintii pot lasa copiii de toate varstele pe parcursul intregii zile, sub supravegherea a circa 80 de persoane.

Directorul de vanzari Mustafa Lafci spune ca hotelul a fost un pionier in lansarea acestui concept in 2007, care intre timp a fost preluat de marea majoritate a hotelurilor din Antalya.

La Ela Excellence, „copiii au propriul lor restaurant, camere de dormit, ateliere, locuri de joaca. Au locuri in care pot afla ce inseamna sa fii politist, pompier, agent secret”, a relatat el.

Ceea ce este un lucru important in conditiile in care „60% dintre clienti au copii”. „Partea buna este ca multa lume isi lasa copiii aici si nu ai impresia ca sunt atat de multi copii”, a declarat el.

Iar daca tot isi petrec in aceasta sectiune care le este dedicata mare parte din sejur, copiii au prilejul sa invete lucruri noi. Hotelul a conceput pentru ei chiar uniforme de pompieri, precum si halate de criminalisti sau de medici, precum si diverse kituri cu care pot efectua diferite investigatii, ca sa nu mai vorbim de o „masina” de pompieri care se deplaseaza pe sine si are „tunuri” de apa si o sirena asurzitoare.

Nu in ultimul rand, copii au la dispozitia lor o camera cu animatii proiectate pe pereti, in care pot lovi de pilda „extraterestri” cu mingi, totul conceput pentru a-i face sa se miste cat mai mult.

Desi nu sunt de ordinul milioanelor precum englezii sau germanii, romanii sunt si ei in topul principalelor cinci nationalitati care frecventeaza hotelul, dupa englezi, germani, polonezi si belgieni.

„Zece la suta din capacitatea de ocupare este reprezentata de romani. 2.200-2.500 de romani au fost cazati la hotel, fara a pune copiii la socoteala, in intreg anul. E un numar foarte bun, de multi ani investim in piata romaneasca si turistilor romani le place zona Belek, le plac hotelurile de lux si hotelurile noi”, a apreciat Mustafa Lafci.

Fapt confirmat si de Iulia Placinta, o romanca de 41 de ani care lucreaza de 20 de ani in turism in Turcia, dintre care jumatate numai la acest hotel.

„Eu lucrez la relatii cu musafirii si in hotelul nostru se da foarte multa importanta familiilor cu copii”, a afirmat ea. Iulia spune ca principalul atu al turismului in Antalya este ospitalitatea, faptul ca turistul se simte ca acasa. „Romanii sunt foarte impresionati, personal foarte mult, care zambeste, curatenie peste tot”, a mai spus ea, marturisind ca nu s-ar intoarce niciodata in Romania sa lucreze in turism.

Un cuplu cu un copil de 12 ani ar plati 3.961 de euro pentru sapte nopti la Hotelul Ela Excellence in iunie sau septembrie 2023, pachet care include zbor charter, transfer de la aeroport la hotel si retur, precum si cazare cu all-inclusive si asistenta turistica in limba romana, potrivit ofertei agentiei Paralela 45. Este un pret valabil pentru early booking, in timp ce pretul intreg se ridica la 4.144 de euro.

Un hotel cu un concept diferit este „Titanic”, cu o suprafata de 2,2 milioane de metri patrati, „cea mai mare investitie intr-un hotel din intreaga istorie a turismului in Turcia”, dupa cum afirma managerul regional de vanzari al grupului care il detine, evaluata la peste 500 de milioane de dolari, din care mai mult de jumatate intr-un teren de golf realizat dupa cele mai moderne standarde.

Titanic Belek are si el 560 de camere de diverse tipuri, precum si vile in care clientii au acces la piscine private si experiente culinare rafinate.

Acest hotel are la randul sau o sectiune dedicata copiilor de circa 10.000 mp. „De exemplu, vii cu familia dupa micul dejun si ii lasi pe copii si poti sa-i iei pana la miezul noptii. Avem pedagogi, au restaurante si au programe. Copiii picteaza, joaca la consola, au si unele experiente de invatare. Turcia este o destinatie pentru intreaga familie”, a declarat Murat Samur, manager regional de vanzari al Titanic Hotels.

Hotelul a realizat in acest an o investitie care l-a transformat intr-o veritabila atractie pentru copii, adolescenti si nu numai. Este vorba despre un aquaparc care a fost distins cu un premiu de o asociatie de profil.

„Este primul aquaparc cu adevarat diferit pentru copii. Suprafata este uriasa, aproximativ 3.000 mp. O coada este pentru copii, o alta pentru adolescenti si o a treia pentru adulti. Nu mai este un loc ca acesta in Turcia sau in Europa, ai acces la tot acolo, inclusiv baruri si restaurante, nu mai trebuie sa parasesti zona”, a spus Murat Samur.

Pentru a ajunge la aquaparc sau la plaja de pe malul marii, clientii hotelului au acces la trenulete sau la vapoare, intrucat pe imensa suprafata a hotelului se afla si un rau. Pe langa acest lucru, hotelul este organizat ca un mic orasel, in care vilele se afla pe strazi care au propriile denumiri, iar locurile publice sunt amenajate ca niste piete.

Bineinteles, un atu major al hotelului este terenul de golf, pentru care „perioada de varf este intre septembrie si Anul Nou si februarie-sfarsitul lui mai”. Aici au loc competitii in timpul sezonului de golf, dar doritorii pot invata tainele acestui sport chiar de la membri ai echipei nationale, potrivit managerului regional de vanzari.

„Suntem foarte populari pe piata romaneasca, avem aproximativ intre 2.000 si 2.500 de turisti pe an. Ne place cu adevarat sa lucram cu oaspetii romani pentru ca ei cheltuiesc bani cand sunt in vacanta. Personalul este fericit, proprietarul hotelului este fericit si proprietarii magazinelor sunt fericiti”, a spus el.

Romanii beneficiaza si de evenimente speciale organizate pentru ei, in baza calendarului de evenimente intocmit de hotel.

Desi managerul regional de vanzari al grupului se asteapta la o crestere de preturi de 15-20% in urmatorul sezon, el mizeaza ca piata romaneasca va continua sa creasca si in 2023.

Un alt hotel popular printre romani este si Cullinan, care face parte din acelasi grup cu Titanic, cu care imparte de altfel imensul teren de golf de 1,1 milioane mp. Este un hotel nou, inaugurat in iunie acest an, cu 600 de camere, 32 de baruri si restaurante, numeroase piscine, intre care una incalzita, cluburi de noapte si o camera de jocuri, in care doritorii pot juca bowling, dar si jocuri de tip Arcade.

„Proprietarul hotelului este celebru in primul rand pentru mancare, asa ca unul dintre principalele puncte de atractie ar fi optiunile culinare. Avem diferite bucatarii, precum cele indiana, greaca, asiatica, turca, italiana, dar avem si principalul restaurant cu toata mancarea internationala”, a declarat pentru grupul de jurnalisti romani Dogukan Gezer, reprezentant de vanzari in hotelul Cullinan.

Acest hotel are si el un club pentru copii, deschis pana la doua dimineata, ceea ce inseamna ca adultii ii pot lua pe copii in camera si atunci cand se intorc de la club.

De asemenea, hotelul Cullinan are cea mai lunga plaja din zona Belek, de 800 de metri, cu trei portiuni – iarba, nisip alb si nisip natural la sfarsit. Printre altele, pe plaja se afla si un ponton din lemn pe care doritorii pot inchiria contra cost cabine private.

In jumatatea de an de cand a deschis, principala baza de clienti a hotelului a fost Comunitatea Statelor Independente (CSI) si Europa de Est, urmata de Germania si alte state vest-europene. „Cam 50% dintre clienti au fost din CSI, rusi, kazahi”, a spus Gezer.

„Romanii sunt in jur de 10%. Avem multe agentii de turism din Romania care vin aici. Eu personal le-am aratat hotelul si toata lumea a fost multumita. Au vandut multe camere de hotel pentru romani”, a spus reprezentantul de vanzari.

Hotelul Cullinan va mari preturile cu 50% in anul urmator, pentru ca in 2022 a mentinut preturi promotionale pentru a se impune pe piata.

„Cresterea va fi putin peste 50%, pentru ca in primul an am venit cu preturi promotionale, fiindca nimeni nu stia cine suntem. Deci nu am facut bani in primul an de pe urma turistilor. Acum am lansat numele, ne-am dovedit capacitatea (…)”, a declarat el.

Un sejur de sapte zile pentru un cuplu cu un copil de 12 ani costa 5.383 de euro in iunie si 6.684 de euro in august, pachetul incluzand zbor charter, transfer de la aeroport la hotel si retur, precum si cazare cu all-inclusive si asistenta turistica in limba romana, potrivit ofertei agentiei Paralela 45. Oferta este valabila in perioada de early booking, preturile intregi fiind de 6.687 si respectiv 8.435 de euro pachetul.

Hotelul Granada din Belek se mandreste cea mai mare piscina din Turcia si Europa, care are nu mai putin de 9.950 mp. Pentru ca poarta numele unui emirat arab, Granada este un amestec de clasic si modern, de grandios si functional, ca multe dintre hotelurile de lux din Antalya.

Hotelul are si o plaja pentru adulti, „Plaja Maldive”, pe care a organizat pe 31 octombrie o petrecere de Halloween, de la care nu au lipsit vrajitoarele, vampirii, zombi si alti monstri, care au intretinut o atmosfera de „beach club”.

„Numarul maxim de romani intr-o saptamana a fost de 100-150, la inceputul sezonului. Romania a fost anul trecut pe locul patru ca numar de turisti, dupa Marea Britanie, Germania, Polonia”, a declarat jurnalistilor romani Batu Darchia, coordonator de marketing la Granada.

„De ce le place romanilor aici? Pentru ca avem servicii foarte bune. Stim psihologia turistilor romani si lucram la piata romaneasca de 12 ani. Noi asiguram nevoile turistilor, incercam sa mentinem echilibrul intre calitate si preturi si sa cream o atmosfera minunata. Romanilor le place conceptul de lux. Sunt mereu gata sa vina la acest hotel, sa aiba lux si sa plateasca pretul necesar”, a mai spus Darchia, explicand ca hotelul sau ii considera pe turistii romani „o prioritate”.

Un sejur la Granada Luxury Belek costa 3.093 euro pentru un cuplu cu un copil de 12 ani in iunie, respectiv 2.570 de euro in septembrie, si include zbor charter, transfer de la aeroport la hotel si retur, precum si cazare cu all-inclusive si asistenta turistica in limba romana, potrivit ofertei agentiei Paralela 45. Oferta este valabila in perioada de early booking, preturile intregi fiind de 3.326 si respectiv 2.967 de euro pachetul.

Urmareste-ne si pe:
AK-24

Share
Published by
AK-24

Recent Posts

Donald Trump a blocat, la instigarea lui Elon Musk, planul bipartizan care ar fi evitat o inchidere a guvernului. Masura ii va costa miliarde de dolari pe contribuabilii americani

Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…

2 luni ago

Vladimir Putin va tine joi marea conferinta de presa anuala, dupa care va raspunde la intrebarile „cetatenilor rusi”

Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…

2 luni ago

O femeie din Cluj a distrus patru masini dupa ce s-a urcat la volan cu o alcoolemie de peste 1 la mie

Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…

2 luni ago

Dinga Dinga, o boala misterioasa, care ii face pe pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste rapid in Africa – VIDEO

O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…

2 luni ago

Tanar din Timisoara, internat la Psihiatrie dupa ce a lovit-o pe bunica prietenei sale cu un crucifix in fata, sustinand ca il vede pe „Dracul”

Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…

2 luni ago