O noua veste proasta pentru Volkswagen: actionarul Porsche avertizeaza ca isi va reduce participatia din cauza crizei costurilor
Porsche SE, principalul actionar al Volkswagen, a avertizat vineri ca ar putea deprecia valoarea participatiei sale la cel mai mare producator auto din Europa cu pana la 20 de miliarde de euro, conform Reuters.
Aceasta este cea mai recenta consecinta a crizei costurilor care a zdruncinat increderea investitorilor in grupul Volkswagen.
Producatorul auto german se confrunta cu costuri ridicate, o concurenta acerba din partea pietelor asiatice si un conflict prelungit cu sindicatele puternice cu privire la inchiderea unor fabrici si reducerea salariilor.
Porsche SE, care detine 31,9% din capitalul Volkswagen si 53,3% din drepturile de vot, estimeaza ca va reduce valoarea participatiei sale cu 7 pana la 20 de miliarde de euro. Valoarea actuala a participatiei, bazata pe capitalizarea de piata a Volkswagen, este de aproximativ 14,3 miliarde de euro.
De asemenea, Porsche SE a anuntat o posibila depreciere de 1 pana la 2 miliarde de euro pentru participatia sa de 12,5% la producatorul de masini de lux Porsche AG.
Compania a citat ”un mediu de piata cu incertitudini in crestere, cerere mai scazuta decat cea anticipata pe diverse piete, precum si tensiuni geopolitice si tendinte protectioniste”.
Porsche SE estimeaza acum un rezultat semnificativ negativ pentru anul fiscal 2024, renuntand la prognoza anterioara, care indica un profit de 2,4-4,4 miliarde de euro.
Presiuni asupra dividendelor
Dividendele Volkswagen, o sursa importanta de venit pentru Porsche SE, ar putea scadea la 6,75 euro pe actiune, de la 9 euro anul trecut, potrivit estimarilor.
Sindicatele cer reducerea si mai mare a dividendelor pentru a limita costurile, dar conducerea Volkswagen ramane angajata sa distribuie cel putin 30% din profitul net sub forma de dividende.
Previziuni pesimiste
Analistii avertizeaza ca presiunile asupra preturilor, dividendele mai scazute din parteneriatele din China si angajamentele de investitii ar putea lasa Volkswagen cu un flux de numerar liber aproape de zero in anii urmatori, ceea ce ar afecta stabilitatea financiara a Porsche SE.