externe

Muncitorii de la noua fabrici Volkswagen din Germania au intrat in greva de avertisment

Angajatii de la noua fabrici de masini si componente Volkswagen din Germania au inceput luni greve de doua ore, oprind liniile de asamblare, potrivit Reuters.

Muncitorii din tura de dimineata au intrat in greva timp de doua ore, in timp ce cei din tura de seara vor pleca mai devreme, in semn de protest fata de deciziile producatorului auto, care includ o reducere a salariilor cu 10%.

Volkswagen a amenintat ca va inchide fabrici in Germania pentru prima data in istoria sa de 87 de ani, declarand ca trebuie sa reduca costurile si sa creasca profitul, in conditiile in care producatorii de automobile europeni se lupta cu cererea slaba, costurile ridicate de productie, concurenta din partea rivalilor chinezi si o tranzitie foarte lenta catre vehiculele electrice.

La uzina principala a Volkswagen din Wolfsburg, care are 70.000 de angajati, o greva de doua ore inseamna ca sute de masini, inclusiv emblematica Golf, nu pot fi construite, au spus surse sindicale.

Un acord de a nu organiza greve s-a incheiat sambata, permitand astfel de actiuni in fabricile germane ale VW AG.

Pe langa Wolfsburg si Hanovra, care are inca 14.000 de angajati, fabricile afectate includ si Zwickau, fabrica VW de vehicule electrice, unde lucratorii vor face greva luni si marti.

Criza celui mai mare producator de automobile din Europa a lovit Germania intr-un moment de incertitudine economica si de tulburari politice interne, precum si de tulburari mai ample in randul producatorilor de automobile din regiune.

Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, al patrulea cel mai mare producator auto din lume, a demisionat brusc duminica, dupa ce grupul a pierdut aproximativ 40% din valoarea sa in acest an.

Grevele de la VW, care ar putea escalada in opriri de 24 de ore sau nelimitate, daca nu se ajunge la un acord in urmatoarea runda de negocieri salariale, vor reduce productia Volkswagen, adaugand la impactul scaderii livrarilor si al scaderii profitului.

„Cat de lunga si cat de intensa trebuie sa fie aceasta confruntare este responsabilitatea Volkswagen la masa de negocieri”, a spus Thorsten Groeger, care conduce negocierile in numele sindicatului IG Metall.

„Oricine ignora forta de munca se joaca cu focul – si stim cum sa transformam scanteile in flacari”, a adaugat el.
Daniela Cavallo, lidera consiliului muncitorilor din Volkswagen, a reiterat ca cei mai mari actionari ai Volkswagen, care, in afara de Saxonia Inferioara, includ o firma controlata de familiile Porsche si Piech ar putea fi nevoiti sa faca sacrificii si in ceea ce priveste dividendele anuale, fara a explica ce inseamna a cest lucru.

Cavallo a spus ca a patra runda de negocieri programata pentru 9 decembrie va avea ca rezultat fie gasirea unui teren comun, fie o escaladare a tensiunilor.

„Din pacate, semnalele trimise recent de conducere nu sunt incurajatoare”, a spus ea, adaugand ca inchiderea fabricilor, disponibilizarile in masa si reducerile salariilor existente sunt semnale nelinistitoare pentru muncitori.

Un purtator de cuvant al Volkswagen a declarat ca producatorul auto a respectat dreptul angajatilor la greva si a luat masuri pentru a asigura un nivel de baza al livrarilor catre clienti.

Saptamana trecuta, sindicatul a propus masuri despre care spunea ca ar economisi 1,5 miliarde de euro, inclusiv renuntarea la bonusuri in 2025 si 2026, pe care conducerea le-a respins ca nerealiste si amanand inevitabilul.

Intr-un discurs adresat lucratorilor adunati luni intr-o piata din Hanovra, reprezentantul sindical Sascha Dudzik a condamnat conducerea pentru ca i-a facut pe lucratori sa plateasca pentru ceea ce a spus ca sunt greselile directorilor, de la scandalul emisiilor de motorina pana la ramanerea in urma concurentilor mai inovatori din China.

„Nu noi am luat aceste decizii – au facut-o milionarii din fruntea VW”, a spus el.

Muncitorii au demonstrat in Hanovra, fluierand, tinand steaguri si pancarte.

„Ni se spune ca suntem mai scumpi decat muncitorii din Bratislava (Slovacia), (si) din China. As dori sa stiu cum se compara salariile conducerilor”, a spus Stavros Christidis, seful consiliului muncitorilor de la uzina din Hanovra.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

Donald Trump a blocat, la instigarea lui Elon Musk, planul bipartizan care ar fi evitat o inchidere a guvernului. Masura ii va costa miliarde de dolari pe contribuabilii americani

Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…

2 luni ago

Vladimir Putin va tine joi marea conferinta de presa anuala, dupa care va raspunde la intrebarile „cetatenilor rusi”

Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…

2 luni ago

O femeie din Cluj a distrus patru masini dupa ce s-a urcat la volan cu o alcoolemie de peste 1 la mie

Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…

2 luni ago

Dinga Dinga, o boala misterioasa, care ii face pe pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste rapid in Africa – VIDEO

O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…

2 luni ago

Tanar din Timisoara, internat la Psihiatrie dupa ce a lovit-o pe bunica prietenei sale cu un crucifix in fata, sustinand ca il vede pe „Dracul”

Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…

2 luni ago