Linia de asamblare a autoturismelor Volkswagen Golf ar putea fi mutata, dupa 50 de ani, din Germania in Mexic
Ziarul german Handelsblatt sustine ca linia de asamblare Golf ar putea fi mutata din Germania in Mexic. Conducerea superioara discuta continuarea productiei de hatchback-uri pe benzina prin analogie cu modelul Beelte.
Dupa 50 de ani la uzina principala, asamblarea va fi mutata in strainatate. Potrivit unor persoane familiarizate cu subiectul, este putin probabil ca asamblarea automobilelor VW Golf pe benzina sa ramana in Wolfsburg, in ciuda istoriei modelului.
Decizia finala de a muta productia Volkswagen Golf nu a fost inca luata. Viitorul modelului urma sa fie decis in cadrul unei reuniuni din noiembrie, insa pe ordinea de zi se aflau negocieri mai importante cu sindicatele cu privire la reduceri de personal si inchideri de fabrici. In acelasi timp, problemele masinilor ICE nu au disparut: Marjele VW Golf sunt in scadere, inclusiv din cauza scumpirii fortei de munca.
Sursele Handelsblatt sustin ca relocarea productiei din Germania a fost deja decisa. Cu toate acestea, sunt luate in considerare diferite optiuni: banda transportoare ar putea fi mutata nu numai in Mexic, ci si in Polonia. Planul actualizat al Volkswagen nu exclude productia de Golfuri alimentate cu combustibil pana in 2035, dar modelul electric ID.Golf va fi lansat in 2028 si il va inlocui pe predecesorul sau pe linia de asamblare din Wolfsburg.
In afara de Wolfsburg, hatchback-urile Volkswagen Golf sunt asamblate si in China, dar exporturile din aceasta tara sunt ingreunate de tarifele de protectie. Daca concernul german inceteaza sa produca Golful in Germania, atunci tendinta de transfer a productiei de modele emblematice va continua. Recent, Passat a inceput sa fie produs in Bratislava (Slovacia), iar Polo s-a mutat in Africa de Sud.