Licitatie lansata pentru Lotul Grinties-Pipirig al Autostrazii A8. O provocare majora pentru infrastructura montana
Ministerul Transporturilor a lansat marti, 19 noiembrie, licitatia pentru proiectarea si executia Lotului 2B Grinties-Pipirig, parte din sectiunea montana a Autostrazii Unirii (A8).
Considerat cel mai dificil tronson al acestei sectiuni, proiectul presupune lucrari complexe de infrastructura pe teren accidentat.
Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, termenul limita pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025, iar valoarea maxima a contractului este de 6,9 miliarde lei (fara TVA).
Lotul 2B Grinties-Pipirig are o lungime totala de 31,5 kilometri si va include:
Tuneluri si pasaje, aproximativ 20 kilometri, reprezentand 70% din traseu, dintre care 16 tuneluri, 5 avand o a treia banda destinata vehiculelor lente.
Durata de executie va fi de 54 de luni (14 luni pentru proiectare, 40 de luni pentru executie).
Un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), o descarcare provizorie, precum si o conexiune cu Lotul 2C (Pipirig-Vanatori Neamt/Leghin), pentru a asigura functionalitatea independenta a lotului.
„Constructia Lotului 2B va fi un proiect de anvergura, avand o mare complexitate tehnica. Lungimea pasajelor si a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot insumeaza aproximativ 20 kilometri, ceea ce face acest segment unul dintre cele mai ambitioase proiecte din infrastructura rutiera a Romaniei”, a declarat Sorin Grindeanu.
In prezent, toate cele patru loturi ale sectiunii montane dintre Sarateni si Pipirig, cu o lungime totala de 116 kilometri, sunt in procedura de licitatie.
Lotul 2B este insa considerat cel mai dificil, datorita terenului montan si volumului mare de structuri speciale necesare.
„In prezent, documentatia a fost validata de ANAP, iar Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a transmis spre SEAP anuntul de participare la licitatie”, a precizat ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
Acest lot este esential pentru conectarea regiunilor Moldova si Transilvania prin intermediul Autostrazii A8. Finalizarea acestuia va reduce semnificativ timpul de deplasare si va imbunatati mobilitatea in regiune, contribuind totodata la dezvoltarea economica a zonei.
Prin realizarea tunelurilor si a pasajelor de mare complexitate tehnica, Lotul 2B va pune bazele unei infrastructuri rutiere moderne, capabila sa faca fata cerintelor de trafic din ce in ce mai mari.
Lansarea licitatiei pentru Lotul Grinties-Pipirig marcheaza un pas important in dezvoltarea Autostrazii A8, un proiect esential pentru infrastructura din Romania.
Cu o valoare estimata de aproape 7 miliarde de lei, acest segment reprezinta o provocare majora, dar si o oportunitate de a demonstra capacitatea tehnica si organizatorica a Romaniei in constructia de autostrazi in teren montan.