Jumatate din flota de avioane Airbus a Rusiei este retinuta in prezent la sol din cauza defectiunilor tehnice si a sanctiunilor occidentale
Companiile aeriene ruse au retinut la sol 34 dintre cele 66 de aeronave ale lor din familia Airbus A320neo din cauza unor probleme nerezolvate legate de motoare, agravate de sanctiunile occidentale, a relatat joi ziarul economic Kommersant, citand surse anonime familiarizate cu aceasta problema.
Avioanele la sol sunt echipate cu motoare produse de Pratt & Whitney, o filiala a RTX Corporation, cunoscuta anterior sub numele de Raytheon. Anul trecut, RTX a identificat o „defectiune rara” in metalul utilizat pentru fabricarea anumitor piese de motor, care necesita „indepartarea si inspectii accelerate”.
Sanctiunile impuse Rusiei au avut un impact puternic asupra sectorului sau aviatic, oprind livrarea de aeronave noi si piese de schimb de la marii producatori Boeing si Airbus. Kommersant a precizat ca, in lipsa unei intretineri corespunzatoare, aeronavele A320neo si A321neo ar trebui sa fie scoase din uz incepand din 2026.
S7 Airlines, unul dintre cei mai mari transportatori din Rusia, a fost cel mai grav afectat, cu 31 dintre cele 39 de avioane A320neo si A321neo ale sale la sol, potrivit Kommersant, care a citat datele Flightradar24. Se pare ca unele companii aeriene, inclusiv S7, intentioneaza sa repuna in serviciu aproximativ jumatate din avioanele imobilizate vara viitoare, inainte de scoaterea lor din uz.
Modelele A320neo si A321neo reprezinta aproximativ 10% din aeronavele de fabricatie straina din flota Rusiei, ceea ce ar putea perturba 10-15% din traficul aerian de pasageri in 2025 si dupa aceea.