O flota de 20 de trenuri Hitachi Masaccio circula acum in Italia, unde sunt cunoscute ca „Blues” (Albastre). Este prima faza a unui proiect in valoare de 1,23 miliarde de euro care va aduce 135 de trenuri alimentate cu baterii retelei operatorului national Trenitalia, care circula in Calabria, Friuli Venezia Giulia, Lazio, Toscana si insulele Sicilia si Sardinia, potrivit CNN.
In Calabria, trenurile circula pe coasta Ionica, in timp ce rutele siciliene includ Messina-Palermo si Messina-Catania-Siracusa. Bineinteles, nu toate trenurile de pe aceste linii vor fi Blues, asa ca pasagerii care vor urca la bord se pot considera norocosi.
Trenurile cu trei si patru vagoane si 300 de locuri sunt hibride, functionand pe baterie, energie electrica si diesel. „Este pentru prima data cand bateriile sunt folosite ca sursa principala de energie pe o flota de trenuri pentru uz comercial in Europa”, a spus Trenitalia intr-un comunicat.
Flota – realizata din materiale reciclabile 93% – va reduce emisiile de carbon si consumul de combustibil cu 50% fata de trenurile diesel, a spus Hitachi intr-un comunicat. Si functionand pe baterii in zonele urbane, pot elimina emisiile si pot reduce poluarea fonica. Un „sistem de consiliere a mecanicului” sugereaza, de asemenea, viteza optima pentru a reduce consumul de energie.
Pe baterie, trenurile au o autonomie scurta de pana la 15 kilometri, dar se pot reincarca pe masura ce merg, folosind pantograful (dispozitivul de deasupra trenului care il conecteaza la o linie electrica) sau prin franare, ceea ce inseamna ca se poate reincarca de mai multe ori in timpul calatoriei. Viteza maxima este de 160 km/h.
De asemenea, trenurile sunt la nivelul platformei, pentru a permite si imbarcarea calatorilor cu probleme locomotorii.
Reteaua feroviara a Europei este in continua expansiune, dar aproape jumatate – 40% – din liniile continentului nu au fost inca electrificate, iar mai mult de jumatate din trenuri sunt alimentate doar cu motorina, potrivit Hitachi.
Unele linii pot cu greu fi electrificate din cauza asezarii geografice. Numai in Italia, exista peste 4.000 de kilometri de cale ferata care nu a fost inca electrificata – Hitachi sustinand ca linia Masaccio ofera „o solutie imediata pentru a ajuta la eliminarea combustibilului fosil utilizat de trenurile europene de pasageri”.
Urmatorul model de Masaccio va aparea peste doi ani. Se estimeaza ca va functiona numai cu baterii, cu o autonomie de peste 100 de kilometri. Hitachi planuieste, de asemenea, sa modernizeze trenurile care abia si-au facut debutul.
Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…
Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…
Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…
Un doljean, de 53 de ani, a fost retinut, ieri, pentru incitare la ura sau…
O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…
Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…