Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a publicat proiectul de decizie a presedintelui ARF pentru aprobarea incheierii primului act aditional la contractul de servicii publice atribuit CFR Calatori, in vederea intrarii in operare, incepand cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1, Alstom Coradia, pe ruta de circulatie Bucuresti Nord-Ploiesti Vest-Valea Prahovei-Brasov.
“In temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri in absenta implementarii cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF in regim de urgenta”, comunica institutia.
Ulterior, in prima parte a anului 2025, pe masura ce restul de 11 trenuri vor intra in parcul ARF si predate spre operare CFR Calatori, in acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucuresti – Constanta; Bucuresti – Craiova; Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara; Bucuresti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timisoara – Arad; Bucuresti – Craiova – Targu Jiu – Deva.
Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra in circulatie in 2025, in cadrul contractelor de servicii publice aflate in prezent in procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Iasi; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Suceava; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Braila – Galati; Iasi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Cluj Napoca; Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrita – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara.
Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achizitie incheiat in luna martie 2022.
Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns in Romania pe 4 decembrie 2023, de atunci aflandu-se in teste, in timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat, conform Agerpres.
Valoarea totala a contractului pentru achizitia celor 37 unitati electrice multiple si serviciile de mentenanta aferente acestora pentru o perioada de 15 ani se ridica la 2,42 miliarde lei, fara TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse in Polonia.
Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…
Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…
Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…
Un doljean, de 53 de ani, a fost retinut, ieri, pentru incitare la ura sau…
O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…
Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…