Drula a aflat: „Grindeanu a sabotat siguranta feroviara cu buna stiinta. Doua ordine de ministru au amanat cu sase luni termenele de reparatii planificate si revizii tehnice generale la vagoanele CFR Calatori”

Presedintele USR, Catalin Drula, l-a acuzat duminica pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), ca a sabotat siguranta feroviara „cu buna stiinta”, deoarece a semnat doua ordine de ministru prin care au fost amanate cu sase luni termenele de reparatii planificate si revizii tehnice generale la vagoanele CFR Calatori. „Gestionarea cailor ferate sub acest ministru este dezastruoasa pe toata linia”, a adaugat el.
„In luna martie, Sorin Grindeanu a sabotat siguranta feroviara cu buna stiinta. Doua ordine de ministru au amanat cu sase luni termenele de reparatii planificate si revizii tehnice generale la vagoanele CFR Calatori. Practic, Grindeanu a certificat prin semnatura ca trenurile cu pasageri pot circula si fara reparatii si revizii. Am avut si eu pe masa, cand eram ministru, un astfel de ordin. A fost in consultare, dar am refuzat sa il semnez. Am pus pe primul loc siguranta calatorilor, conform legii. Grindeanu nu a avut nicio retinere sa semneze asa ceva, doi ani la rand, si sa puna in pericol viata oamenilor pe calea ferata”, a scris Catalin Drula pe Facebook.
„Gestionarea cailor ferate sub acest ministru este dezastruoasa pe toata linia”, a subliniat Drula.
„Din cele 400 de milioane de euro pe care le-am pus in PNRR pentru material rulant, locomotive si vagoane, niciun euro nu a fost tras pana astazi. Iar pierderile CFR Calatori prevazute pentru 2023 sunt colosale: 1,1 miliarde lei (de peste 4 ori mai mari decat in 2021). Singurul lucru care i-a reusit a fost politizarea extrema (totul e impartit pe culori, PSD si PNL, rosu si galben) si devalizarea companiilor de stat din feroviar”, a aratat Drula.
Politistii din Galati au intocmit, in cazul accidentului de tren produse sambata seara in gara din localitate, cand locomotiva unui tren a lovit un vagon de calatori, accident care s-a soldat cu moartea unei femei si cu ranirea a trei barbati,, dosar penal pentru infractiunile de „distrugere sau semnalizare falsa”, „ucidere din culpa” si „vatamare corporala din culpa”, cercetarile fiind continuate pentru stabilirea imprejurilor in care s-a produs acest tragic eveniment feroviar. Din declaratia mecanicului, reiese ca locomotiva s-a accelerat brusc si ca a incercat sa actioneze sistemul de franare dar acesta nu a mai franat, ceasul vitezometrului locomotivei ramanand blocat la pozitia 75 km/h.
In urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat in partea de impact si s-a deplasat aproximativ 80 metri. In momentul producerii evenimentului, in vagonul de calatori se afla partida trenului, formata din seful de tren, o femeie cu varsta de 53 de ani, conductorul de tren, un barbat cu varsta de 47 de ani, precum si un calator, un barbat, cu varsta de 53 ani din comuna Piscu, judetul Galati.
Doi barbati mai sunt internati in urma accidentului feroviar de sambata seara, de la Galati, iar medicii afirma ca ei sunt stabilizati, iar o alta victima a fost externata. De asemenea, femeia care a murit suferise o plaga penetranta la nivelul gatului.