Emisiile de gaze cu efect de sera legate de turism au reprezentat 8,8% din emisiile globale in 2019 si au crescut cu 3,5% pe an intre 2009 si 2019, de doua ori mai mult decat emisiile din economia globala (+1,5%), potrivit unui studiu publicat marti in Nature Comunications, relateaza Le Figaro.
Cresterea turismului a depasit-o pe cea a economiei globale, veniturile aproape dublandu-se intr-un deceniu, de la 3,5 trilioane de dolari in 2009, la 6 trilioane de dolari in 2019, reprezentand o rata anuala de crestere de 5,5%, potrivit studiului.
Acest consum este asociat cu o amprenta de carbon din turism de 5,2 gigatone (Gt) echivalent CO2 in 2019. Acesta este impartit intre emisiile directe care au insumat 1,8 Gt (52% din aviatie, 18% din transportul rutier), emisiile indirecte care au reprezentat 2,5 Gt (34% din servicii, 14% din productia de petrol) si emisii de la vehiculele private (0,9 Gt).
In total, turismul global in 2019 a fost responsabil pentru „8,8% din incalzirea antropica globala”, potrivit studiului. „Intre 2009 si 2019, emisiile din sector au crescut cu 1,5 Gt echivalent CO2, ceea ce este echivalent cu emisiile anuale produse de intreaga America Latina si Caraibe”, estimeaza autorii studiului.
Amprenta de carbon a turismului s-a extins cu o rata (3,5% pe an) de doua ori mai mare decat cea a economiei globale (1,5% pe an). Numai turistii din Statele Unite au reprezentat 19% din amprenta totala a turismului global in 2019, chinezii 15% si indienii 6%.
Cheltuielile pentru turismul intern ale Chinei au crescut cu 17% anual in ultimul deceniu, contribuind la o crestere cu 0,4 Gt echivalent CO2 a emisiilor globale, urmate de turismul intern in Statele Unite (0,2 Gt) si India (0,1 Gt). Calatoriile chineze in strainatate au provocat o crestere notabila a emisiilor (0,1 Gt).
Echipa internationala de editori a studiului prezice „cresteri anuale ale emisiilor de 3 pana la 4% daca tendintele actuale continua”. Cu toate acestea, pentru a atinge obiectivul de limitare a incalzirii globale la +1,5°C, asa cum este prevazut in Acordul de la Paris, emisiile de gaze cu efect de sera ale sectorului de 5,2 Gt ar trebui reduse cu mai mult de 10% pe an pana in 2050.
O simpla reducere a volumului turismului (de exemplu, toate tarile reduc cererea de turism cu 5%) „nu este o abordare ideala”, potrivit acestui studiu al Nature Communications, deoarece nu este „corect si echitabil” in functie de tara.
In timp ce se fac eforturi pentru electrificarea transporturilor si a tehnologiei, aviatia ramane calcaiul lui Ahile al emisiilor din turismul global. Limitarea cresterii cererii de transport aerian, in special a zborurilor internationale pe distante lungi, „ar face posibila obtinerea unor rezultate dezirabile din punct de vedere climatic si social”, propune echipa internationala de autori a acestui studiu.
Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…
Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…
Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…
Un doljean, de 53 de ani, a fost retinut, ieri, pentru incitare la ura sau…
O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…
Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…