Candidatul TikTok: Cum a reusit Calin Georgescu sa ajunga in turul doi al alegerilor prezidentiale

analize

Un candidat independent, Calin Georgescu, relativ necunoscut pana recent, ar putea deveni surpriza turului doi al alegerilor prezidentiale din Romania.

Performanta sa este atribuita unei strategii digitale concentrate pe platforma TikTok, care a reusit sa capteze atentia tinerilor si a unui public divers, depasind asteptarile in termeni de expunere si sustinere online.

Conform unei analize realizate de ExpertForum, Calin Georgescu a acumulat un nivel impresionant de popularitate pe TikTok in doar doua luni, comparabil cu ceea ce principalii candidati au reusit sa obtina in aproape un an, informeaza Adevarul.

Aceasta crestere este considerata rezultatul unei campanii digitale bine coordonate, in care conturi de promovare si influenceri au contribuit semnificativ.

Un exemplu elocvent este campania „Echilibru si verticalitate”, care a inregistrat 2,4 milioane de vizualizari. In aceasta campanie, influenceri folosesc mesaje similare celor oficiale ale lui Georgescu, fara a-l numi direct, dar promovand caracterizari asociate cu personalitatea sa.

Statistica arata ca George Simion (AUR) este lider in termeni de prezenta pe TikTok, avand:

– 589.800 de urmaritori,
– 240,6 milioane de vizualizari pe hashtag-uri asociate.

Marcel Ciolacu (PSD) ocupa locul al doilea, cu:

– 208,9 milioane de vizualizari,
– 38.900 de urmaritori pe contul sau oficial.

Elena Lasconi (USR) a inregistrat o crestere organica, acumuland 123 de milioane de vizualizari pentru hashtag-urile asociate ei, dar are doar 73.400 de urmaritori pe contul oficial.

In acest context, Calin Georgescu se remarca prin viralitate rapida, obtinuta printr-o retea coordonata de conturi si influenceri.

Desi TikTok interzice oficial reclamele politice platite, ExpertForum arata ca Georgescu a reusit sa evite aceste reguli. Strategia sa a inclus:

– Conturi de promovare directe,
– Influenta indirecta prin influenceri care nu marcheaza postarile ca publicitate platita,
– Mesaje repetate si distribuite pe scara larga, care amplifica perceptia unei miscari organice.

„Este vorba despre un val de conturi care sustin majoritar postari despre candidatii la alegerile prezidentiale,” arata raportul ExpertForum.

Cazul lui Calin Georgescu arata cum TikTok devine o platforma cheie pentru campaniile electorale din Romania, avand capacitatea de a transforma un candidat putin cunoscut intr-o prezenta relevanta.

Sursa foto: Facebook /Calin Georgescu

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: