Aproape jumatate dintre adolescentii americani spun ca sunt online „in mod constant”, in ciuda ingrijorarilor cu privire la efectele retelelor sociale si telefoanelor mobile asupra sanatatii lor mintale, potrivit unui nou raport publicat joi de Pew Research Center, informeaza AP.
Ca si in anii trecuti, YouTube a fost cea mai populara platforma folosita de adolescenti – 90% au spus ca au vizionat videoclipuri pe site, in scadere usoara fata de 95% in 2022. Aproape trei sferturi au spus ca intra pe YouTube in fiecare zi.
A existat o usoara tendinta de scadere in folosirea mai multor aplicatii populare de catre adolescenti. De exemplu, 63% dintre adolescenti au spus ca au folosit TikTok, in scadere de la 67%, iar Snapchat a scazut la 55% de la 59%. Acest mic declin s-ar putea datora reducerii restrictiilor din epoca pandemiei si ca copiii au mai mult timp sa-si vada prietenii in persoana, dar nu este suficient pentru a fi cu adevarat semnificativ.
X a inregistrat cea mai mare scadere in randul utilizatorilor adolescenti. Doar 17% dintre adolescenti au spus ca folosesc X, in scadere fata de 23% in 2022, anul in care Elon Musk a cumparat platforma. Reddit a ramas constant la 14%.
Aproximativ 6% dintre adolescenti au spus ca folosesc Threads, raspunsul Meta la X care a fost lansat in 2023.
Raportul vine in timp ce tarile din intreaga lume incearca sa gestioneze efectele retelelor sociale asupra bunastarii tinerilor. Australia a adoptat recent o lege care interzice copiilor sub 16 ani sa acceseze retelele sociale, desi nu este clar cum va putea aplica limita de varsta – si daca aceasta va avea consecinte nedorite, cum ar fi izolarea copiilor vulnerabili de colegii lor.
WhatsApp, serviciul de mesagerie al Meta, a fost o exceptie rara, deoarece a inregistrat o crestere a numarului de utilizatori adolescenti, la 23% de la 17% in 2022.
Pew i-a intrebat si pe copii cat de des folosesc diverse platforme online. Un numar mic, dar semnificativ, a spus ca sunt pe ele „aproape constant”. Pentru YouTube, 15% au raportat utilizare constanta, pentru TikTok, 16% si pentru Snapchat, 13%.
Ca si in sondajele anterioare, fetele erau mai predispuse sa foloseasca TikTok aproape constant, in timp ce baietii inclinau spre YouTube. Nu a existat nicio diferenta semnificativa de gen in utilizarea Snapchat, Instagram si Facebook.
Aproximativ un sfert dintre adolescentii de culoare si hispanici au spus ca viziteaza TikTok aproape constant, comparativ cu doar 8% dintre adolescentii albi.
Planul de cheltuieli provizorii negociat intre republicanii si democratii din Camera Reprezentantilor pentru a evita…
Presedintele rus Vladimir Putin urmeaza sa sustina joi conferinta de presa anuala combinata si sesiunea…
Politistii din cadrul Biroului Rutier Cluj au intervenit in noaptea de miercuri spre joi la…
Un doljean, de 53 de ani, a fost retinut, ieri, pentru incitare la ura sau…
O boala misterioasa, care ii face pacienti sa tremure necontrolat, se raspandeste in Uganda intr-un…
Un incident deosebit de grav a avut loc, zilele trecute, intr-o locuinta din Timisoara. Adus…