Ciolacu si Grindeanu s-au laudat cu trenul cumparat de Drula. „Unii cu munca, altii cu plimbarile pe Monaco cu private jetul Nordis”
Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, aduce aminte ca noul tren electric care a intrat in circulatiei, miercuri, pe ruta Bucuresti-Brasov a fost achizitionat in mandatul sau. Insa premierul Ciolacu si ministrul Grindeanu au tinut sa se laude ei cu noul tren.
„30 iulie 2021, ministrul Transporturilor, Catalin Drula: ‘In cel mult 2 luni vom semna un contract de achizitie pentru 20 de trenuri nou-noute, moderne, de ultima generatie, electrice, cu optiune de a cumpara inca 17. In total 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri. Tocmai s-au cumparat recent astfel de rame pentru sistemul feroviar din Italia’.
Abia azi, 20 noiembrie 2024, cu mega intarziere fata de termenele contractuale, a fost pus in operare primul tren din acel contract din 2021. Motiv pentru Grindeanu si Ciolacu sa se dea o tura electorala cu un mijloc de transport in comun.
Unii cu munca si proiectele la minister, altii cu plimbarile pe Monaco cu private jetul Nordis. Voi judecati”, a scris Drula pe Facebook.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, dupa ce a mers cu premierul Marcel Ciolacu, la Brasov, cu primul tren electric achizitionat in ultimii 35 de ani, ca pana in ianuarie 2026 urmeaza sa vina alte 37 de garnituri noi de tren.
”Este cred ca pentru prima data, dupa 22 de ani, este prima garnitura noua. Cred ca ultima oara a fost Sageata Albastra, dar era Diesel, de aceasta data o garnitura electrica. cu alte cuvinte, transport verde. E un program mult mai amplu. Pana la sfarsitul anului o sa fie livrate si alte garnituri”, a spus premierul Marcel Ciolacu, la Brasov.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Brasov ca urmatoarea garnitura de tren urmeaza sa vina in luna decembrie.
”Pe parcursul anului 2025, pana in ianuarie 2026, deci in 13 luni, urmeaza sa vina alte 37 de garnituri noi de tren, care, prima dintre ele va intra tot pe acest traseu, spre Brasov, urmatoarele spre Constanta si spre Craiova. Cu cat sosesc mai multe, cu atat vom merge si pe distante mai indepartate, cum ar fi Timisoara”, a aratat ministrul. Grindeanu a aratat ca este un prim pas.
”Spera ca cadenta, daca tot vorbim de cai ferate, sa fie cea enuntata de mine mai inainte, si anul viitor sa avem cat mai multe trenuri”, a subliniat el.
”Avem contracte semnate astazi, cand vorbim, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, ca vorbim de Fondul de modernizare, ca vorbim de Programul operational, sau ca vorbim de PNRR. Absolut toate sunt din fonduri europene, unde, sigur, bugetul de stat vine cu cofinantarea”, a precizat Grindeanu.
Despre viteza cu care circula acest tren, Grindeanu a aratat s-a atins 140 km si aceasta este restrictia in acest moment. ”Ne dorim ca lucrarile in infrastructura, indiferent ca vorbim de aceasta ruta, sau cea de pe Constanta, unde se poate atinge 160 km, sa fie cat mai multe, iar investitiile in infrastructura se duca la cresterea vitezei pe calea ferata, fie ca vorbim de transportul de calatori, dar si cel de marfa, care este la fel de important”, a subliniat Grindeanu.